Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż

ŚCIE

rzecz.
n
ZALĄŻEK ARTYKUŁU HASŁOWEGO
Wersja do druku Jak cytować
Harvard Biuletyn PTJ bibtex CSL-JSON
Warianty fonetyczne: ŚCIE || SZCIE
Notowanie w słownikach
Słowniki nie notują
Formy gramatyczne
liczba pojedyncza
B.   szcie
N.   szciem
Znaczenia
hasło w opracowaniu - nie podano jeszcze definicji
  • – Zmieszkawszy tedy godźinę/ uprzerzeczonego S. grobu zeszlismy pierwszym nászym szćiem/ y przyslismy do źrodłá S. Kátárzyny/ gdźiesmy sobie roszczek nárznęli/ o ktorych twierdzono/ że we krzu ich rodzáiu/ ukazał sie P. Bog Moyzeszowi. BreyWargPereg 26.
  • – Azaś nie słychał arabskiej przypowieści, że równa się ściu do piekła, kto na sąsiedzkich nogach iść chce do raju. SaadiOtwSGul 126.
  • – Bacząc Ich M. PP. Hetmáni mnieysze śiły swe niżli nieprzyiaćielowi zdołáć mogły/ niemáiąc sposobu dostánia żywnośći/ nie spodziewáiąc się pośiłkow żadnych/ kazáli się woysku vlżywáć/ y sposabiáć ná szćie Taborem ku Dniestrowi chcąc tym sposobem vwieść woysko do Mohiłowá/ do Oyczystey gránice. SzembRelWej A4v.
  • – Przewodnik nic nie mowiąc, idzie tylko, á sámym szciem drogę pokázuie. MłodzKaz IV, 172.