Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż

MOSCHEA

rzecz.
ż
ZALĄŻEK ARTYKUŁU HASŁOWEGO
Wersja do druku Jak cytować
Harvard Biuletyn PTJ bibtex CSL-JSON
Notowanie w słownikach
Słowniki nie notują
Formy gramatyczne
liczba pojedyncza
M.   moschea
B.   moscheą
Ms.   moschei
liczba mnoga
D.   moschej
Znaczenia
hasło w opracowaniu - nie podano jeszcze definicji
  • – Miedzy inszemi rzeczámi było też tám 3300. Moschey rozmáitych nátiy/ ktore się tám zieżdżáły/ y widźieć iescze ich ruiny. BotŁęczRel I 181.
  • – Idźie potym nád morzem Media/ ktorą niektorzy zowią więtszą/ ktorey stołeczne miásto iest Tauris: á nie dáleko ztámtąd Coi Soltánia/ máiąc Moscheą bárzo piękną: záś od wschodu Cásbin drugi. BotŁęczRel I 191.
  • – Iest tám iedná Moschea barzo dźiwna/ ktorą názywáią Cárrucen/ we śrzodku miástá leżąca: iest iey wokoło pułmile fráncuskie/ á dźieli się ná 17 przegrodek ábo łodźi wszerz/ á ná 120 wdłuż/ ktore wszytkie wspieráią się ná pułtrzećiu tyśięcy filarow okrągłych z mármuru białego. BotŁęczRel III 154.
  • – Y luboby nikogo nie było w Moschei, przećię gdy do niey wnidźie kto dźiwowáć się, ábo też Rzemieslnik nápráwowáć co, nie może iednák głośno nic mowić; bo tám Páná Bogá obecnego być rozumieią, y zá mieysce świete v śiebie máią. PruszczKlejn 4 nlb..