Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż

*EUCHARYSTYCZNY

przym.
ZALĄŻEK ARTYKUŁU HASŁOWEGO
Wersja do druku Jak cytować
Harvard Biuletyn PTJ bibtex CSL-JSON
Notowanie w słownikach
Słowniki nie notują
Formy gramatyczne
nie określono wartości
  eucharystyczne
Znaczenia
hasło w opracowaniu - nie podano jeszcze definicji
  • – Naczymby zaś te przymioty Eucharystyczne zawisły? to iest, czyli one są iakieś absolutne przypadki, y raczey iestetności (entitates) z chleba y wina, pozostałe, a bez swey zasady, czyli subjectum, y przez się będące, iako mówią Perypatetycy: czyli te przymioty, które były przed konsekracyą, wcale się po konsekracyi, w Eucharystyi nie znayduią, lecz nam się tylko zdaią bydź dla tego, że tam Wszechmocność Boska, te sprawuie skutki, które przedtym chleb nie konsekrowany sprawował; y te pokazuie przymioty, które przedtym chleb nie konsekrowany pokazywał; tak własnie, iako gdy Chrystus po Zmartwychwstaniu swoim, w postaci Pielgrzyma, Uczniom do Emmaus idącym, y ChróśSFizyka 33.