Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
Odnotowano 20 cytatów z tego źródła
– O ktory [pokój] się mamy stáráć/ by go też y kupić: iáko uczynili Ezechiasz y Joás krolowie Jzráelscy/ ktorzy skárby swoie/ y skárby kośćielne/ krolom báłwochwálskim dáli/ pokoy kupuiąc/ áby z ludem Bożym nie walczyli/ máiętnośći ich nie plondrowáli/ w niewolą nie bráli/ żonek y corek ich nie lżyli. KraPos 79.
– Toż się własnie dźieie y dźiśia/ ách niestetysz/ Kośćiołom Ewángelickim/ y Ministrom Páná Chrystusowym: niepobożne żołnierstwo Papieskie/ ná Kośćioły ćiskáią/ drzwi tłuką/ okná wybiiáią/ onych nie czczą/ á vbogie Ministry łupią/ despekty im wyrządzáią: Xiężey báłwochwálskiey pokoy dádzą/ á nászym przykrośći wyrządzáią: nie dźiw/ co kędy wydrze/ do niego przynieśie/ á on go zá to rozgrzeszy. KraPos 81.
– Jlekroć o niewieśćie myślę/ tylekroć żołądek moy y kolerá poruszáią się. KraPos 71.
patrz: ILEKROĆ
– Papieżnicy tę Niedźielę zową/ z Láćińská Septuagesimą/ to iest/ Siedemdźieśiątnicą: á Niedźielę przyszłą zową Sexagesimą/ to iest Sześćdźieśiątnicą/ Niedźielę też Zapustną zową Quinquagesimą/ to iest Pięćdźieśiątnicą: iáko o tym pisze Durandus: o ktorych tákowych Niedźielách y z ich názwiskámi/ nie wiedźieli áni słycháli oni dawni Doktorowie/ ktorych dopiero Grzegorz Biskup Rzymski I. iął wzmiankę czynić/ co zeznawa y sam Bellármin Jezuitá mowiąc: Siedemdźieśiątnice/ Sześćdźieśiątnice/ y Pięćdźieśiątnice/ nie znáyduię wzmiánki przed czásy błogosłáwionego Grzegorzá/ iedno po czáśiech Grzegorzowych.) KraPos 93.
– Niech pámiętáią ći Mádiánitowie/ ktorzy psuią zbożá Páńskie/ ná słowá te Piotrá świętego/ ktore mowi o Apostátách niesczęśliwych/ ktorych iest pełen świát. KraPos 106.
patrz: MADIANITA
– Dosyć ná tym/ gdy głowá bywa wodą polána ábo omyta: bo iáko dosyć było Piotrowi ná omyćiu nog/ ták y nam dosyć ná omyćiu głowy KraPos 66.
patrz: OMYCIE
– IV. Aby wszędźie poświęćił wody/ dla omyćia nászego/ żebysmy wody nád wodę nie przekłádáli/ áni wodźie iedney/ nád drugą świątobliwośći y mocy nie przypisowáli/ ále ná każdey przestawáli/ wiedząc/ iż wszytkie wody wobec/ chrztem Chrystusowym/ dla chrztu nászego są poświęcone. KraPos 63v.
patrz: OMYCIE
– Tenże iescże mowi: Zaden o sobie niechay nie mowi/ áby miał być prozen grzechu/ gdyż Chrystus przyszedł ku lecżeniu grzechow: iesli się zá nas Chrystus omył/ y owszem nas w ćiele swoim omył. Jeden się ochrzćił/ ále wszystkich omył. KraPos 63v.
patrz: OMYĆ SIĘ
– My też przykłádem Apostolskim/ y Kośćiołá pierwszego/ ceremonią polewánia/ ábo pokropienia záchowuiemy/ cżłonká przedniego/ to iest/ głowy. Dosyć ná tym/ gdy głowá bywa wodą polána ábo omyta [...]. KraPos 66.
patrz: OMYTY
– Cyprianus tákże/ tę przycżynę dawáiąc/ mowi: Chrystus od sługi iest ochrzcżony/ áby społsłużebnicy społsłużebnikow v sługi nie zbrániáli się/ ábo/ żeby się kto w tey spráwie nád drugiego nie przekłádał: ábowiem bądź Judasz/ bądź Páweł chrzći/ Chrystus grzech omywa/ odpuscża y głádźi. KraPos 63.
patrz: OMYWAĆ
– Co się pokázuie z Piotrá świętego/ ktory w domu Korneliuszowym/ wiele ludźi ochrzćić kazał/ w ktorym nie mogło być nurzánie/ ále tylko pokrapiánie/ ábo omywánie. KraPos 66.
patrz: OMYWANIE
– Co też y nie od rzecży: bo to słowo (baptisma) nie záwsze znácży ponurzenia/ ábo w wodźie pogrążenia: y nie wszędźie w pismie świętym/ zánurzeniem/ y pogrążeniem przełożono bywa: ále cżęsto bierze się zá omocżenie/ zá omywánie/ zá polewánie/ y pokropienie. KraPos 66.
patrz: OMYWANIE
– Augustyn też nápisał: O miłośierdźie wspołek y możnośći Boża/ iescżechmy nie byli ná świećie/ á iuż bywálismy ná chrzćie omywáni: omyći iestesmy w Chrystuśie/ niżechmy się zrodźili. KraPos 63v.
patrz: OMYWANY
– Papieżnicy tę Niedźielę zową/ z Láćińská Septuagesimą/ to iest/ Siedemdźieśiątnicą: á Niedźielę przyszłą zową Sexagesimą/ to iest Sześćdźieśiątnicą/ Niedźielę też Zapustną zową Quinquagesimą/ to iest Pięćdźieśiątnicą: iáko o tym pisze Durandus: o ktorych tákowych Niedźielách y z ich názwiskámi/ nie wiedźieli áni słycháli oni dawni Doktorowie/ ktorych dopiero Grzegorz Biskup Rzymski I. iął wzmiankę czynić/ co zeznawa y sam Bellármin Jezuitá mowiąc: Siedemdźieśiątnice/ Sześćdźieśiątnice/ y Pięćdźieśiątnice/ nie znáyduię wzmiánki przed czásy błogosłáwionego Grzegorzá/ iedno po czáśiech Grzegorzowych.) KraPos 93.
– A v Máttheuszá świętego dołożył: Ktory ná dobrey źiemi przyiął náśienie/ tenći iest/ ktory słucha słowá y rozumie/ á tenći owoc przynośi/ y czyni ieden tyle stokroć/ drugi záś/ tyle sześćdźieśiąt kroć/ á drugi tyle trzydźieśći kroć. KraPos 101v.
patrz: STOKROĆ
– Papieżnicy tę Niedźielę zową/ z Láćińská Septuagesimą/ to iest/ Siedemdźieśiątnicą: á Niedźielę przyszłą zową Sexagesimą/ to iest Sześćdźieśiątnicą/ Niedźielę też Zapustną zową Quinquagesimą/ to iest Pięćdźieśiątnicą: iáko o tym pisze Durandus: o ktorych tákowych Niedźielách y z ich názwiskámi/ nie wiedźieli áni słycháli oni dawni Doktorowie/ ktorych dopiero Grzegorz Biskup Rzymski I. iął wzmiankę czynić/ co zeznawa y sam Bellármin Jezuitá mowiąc: Siedemdźieśiątnice/ Sześćdźieśiątnice/ y Pięćdźieśiątnice/ nie znáyduię wzmiánki przed czásy błogosłáwionego Grzegorzá/ iedno po czáśiech Grzegorzowych.) KraPos 93.
– Jz się nie godźi pośćić w Sobotę (według vstáwy Kanonow Apostolskich) á iżby się wypełniłá liczbá postu czterdźiestodnio[g]o/ Sexágesimá/ ábo Sześćdźieśiątnicá postánowiona iest. KraPos 93.
– A náchyliwszy się nád wodę/ po trzykroć w nię chucha/ świecę topi/ y krzyżmo leie/ mowiac: Pánie/ ty te wody proste/ twoimi vsty błogosław/ áby były skutecżne/ ku ocżyśćieniu vmysłow. KraPos 64.
patrz: TRZYKROĆ
– Jlekroć o niewieśćie myślę/ tylekroć żołądek moy y kolerá poruszáią się. KraPos 71.
patrz: TYLEKROĆ
– Pies wroćił się do zmiećiská swego/ y świniá vmyta do káłuże błotá. KraPos 106.
patrz: UMYTY