Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
Odnotowano 9 cytatów z tego źródła
– Ztąd nápádáią vrázy y trwogi/ sumnienia gryźienie/ boiaźni śmierći/ y Sądow Páńskich/ powątpiwánia o zbáwieniu swoim/ y rospacze o miłośierdźiu Bożym/ y inne; co iák drapieżńi ptácy/ sumnienie żrą/ y bolesnie szárpią. LorKaz 192.
– Filius mortis est, qui fecit hoc, et ovem reddet in quadruplum, záwołał żárliwie/ rozgniewány Dawid/ vsłyszawszy o zámordowániu owieczki; á nie wiedząc od kogo/ ná gárdle karáć tákiego zboyce/ y sowićie we czwor nasob/ owcę nágrodzić kazał. LorKaz 152.
– Ieszcze niekontentował się Pan Bog/ dobrowolnym iey vtrapieniem: ná więtsze grzechow iey obmyćie/ zesłał iey ćieszką bárdzo y długą chorobę/ z bolami molestnymi; áby się przez cierpliwość/ Bogu wypłáćiłá/ á ná czystą duszę zdobywáłá. LorKaz 142.
– Iákob záś pielgrzymuiąc w Egipskiey źiemi/ iáko y oćieć y dziad iego/ siłá náwykli obyczáiow/ ktore y potomstwu swemu podáli. Zkąd Pánom Máchábeyskim/ iedęn pozostały/ iáko toż twierdźi Pismo Swięte/ zá nagrobiec wystawił/ z takichże pyramides, przepyszną fábrykę [tekst łac.]. LorKaz 146.
– Ieszcze niekontentował się Pan Bog/ dobrowolnym iey vtrapieniem: ná więtsze grzechow iey obmyćie/ zesłał iey ćieszką bárdzo y długą chorobę/ z bolami molestnymi; áby się przez cierpliwość/ Bogu wypłáćiłá/ á ná czystą duszę zdobywáłá. LorKaz 142.
patrz: OBMYCIE
– Nie odrzući/ tuszemy/ Duchá tey Pani/ krwią syná swego obmytego/ y własną mortyfikácyą wypráwionego: bo tákiego chce/ po káżdym z nas. LorKaz 143.
patrz: OBMYTY
– Dobra skutecznie tá kąpiel; obmyie/ wybieli/ ochędoży Duchá/ że także sliczny przed Bogá stánie/ iáki był w niewinnośći y rękách iego: Asperges me et mundabor; et super niuem dealbabor. Iedna kropelká naymnieysza/ krwie Chrystusowey/ to spráwi: á coż/ ták częste obmywánie/ kąpánie? iako ona Sákrámentow záżywałá/ á dobrze/ szczerze/ z pilnym gotowániem. LorKaz 131.
patrz: OBMYWANIE
– Poćiechász z owych dźiatek/ ktorych teskno/ że Pan Oćiec długo żyie/ Páni Mátká z opráwy nie vstąpi? LorKaz 191.
– Nie vmiáłá tákiey polityki/ iáko ią teráźnieyszy świát názywa/ lubo niewinnie/ y z nowotnego wokábularzá; słowęm/ nie umieli tey nomenklátury y názwiská/ stárzy Polacy: raczey zwáćby hypokrityką ábo Fáryzáyską polityką. LorKaz 142.
patrz: WOKABULARZ