Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
PowodLit oryginał
LITURGIA ABO OPISANIE Mszéy Swiętéy, y Obrzędów iéy Wybráne z Postille Láćińskiéy nowéy, Chrystologia názwanéy

https://polona.pl/item/litvrgia-abo-opisanie-mszey-swietey-y-obrzedow-iey,NzQwNTEwMTE/0/#info:metadata
Odnotowano 13 cytatów z tego źródła
– Bywa téż powtarzána tá prośbá po dźiewięć kroć/ dla wyráżenia rownośći bostwá we trzech personách: według tego iáko obmawia Wyznánié Athánázégo. PowodLit 57.
– Kyrie, czemu dźiewięć kroć powtárzáné bywa. PowodLit 58.
– Bo (iesli sie godźi rzeczy máłé z wielkimi rownać) y ćiáło zwiérzęcé/ muśi piérwéy bydź zabité/ ábo vmárłé/ niżeli pożywáné/ y ináczéy w ćiáło człowieczé obrácáć sie nie może. Co tym możniéy spráwuie ćiáło Chrystusowé/ któré żywym zostáwáiąc/ y owszem śmierćią żywot nápráwiwszy/ w tym sákrámenćie pośiła [!] człowieká/ nie w nim sie trawiąc/ ále owszem onégo w swóy żywot obrácáiąc. PowodLit 13.
patrz: MOŻNIE, MOŻNO
– Przetóż téż w ten czás mówi z Dawidem: Vmyię między niewinnémi ręce moie/ y obstąpię ołtarz twoy Pánie. Gdyż obmyćié rąk znákiem iest/ nie bydź winnym grzechów. PowodLit 71.
patrz: OBMYCIE
– Widźieliśćie (Chrześćiánie) iáko Diákon naprzód kápłanowi do ofiáry zgotowánému/ wodę podawa/ y drugim kápłanóm do Mszéy iemu służącym/ izali ią dla tego dawa/ żeby zmázy ćielesné obmywáli? żadnym sposobem: bo okróm tego do kośćiołá z ćielesnémi zmázámi nie zwyklismy wchodźić. Ale ono vmywánié rąk wyświadczenie iest omyćia dusze od wszytkich złośći. PowodLit 97.
patrz: OBMYWAĆ
– Ale ono vmywánié rąk wyświadczenie iest omyćia dusze od wszytkich złośći. PowodLit 97.
patrz: OMYCIE
– Bo iż przez ręce znáczą sie spráwy ludzkié: tedy omywánie rąk wyraża czystość vczynków. PowodLit 97.
patrz: OMYWANIE
– Bo ácz są drugié liturgiae stárszé/ iáko tá którą Clemens imieniem wszytkich Apostołów/ y Dionizyus od Páwłá ś. wźiętą wydáli: ále iż są przydłuższym/ tedy tę Hierozolimską ták kłádźiemy. PowodLit 96.
– Przetóż téż w ten czás mówi z Dawidem: Vmyię między niewinnémi ręce moie/ y obstąpię ołtarz twoy Pánie. Gdyż obmyćié rąk znákiem iest/ nie bydź winnym grzechów. PowodLit 71.
patrz: RĘKA
– Po odpráwieniu saméy ofiáry/ niżeli kápłan kommunikuie/ vprzedza nieiákié do tego przygotowánié. Naprzód czytáiąc ábo śpiewáiąc wzywánié Syná Bożégo/ iáko báránká ná ołtarzu zgotowánégo/ témi słowy: Báránku Boży który nośisz grzechy świátá/ smiłuy sie nád náwi[!]: powtarzáiąc to po trzykroć. PowodLit 87.
patrz: TRZYKROĆ
– A zaś nie słychał[!] kiedy Dawid podobné tym táiemnice sprawuiąc mówił: Vmyię miedzy niewinnémi ręce moié: y obstąpię ołtarz twóy Pánie. Przetóż ręce vmywáć/ wyświádczenié iest/ bydź niewinnym grzéchów. PowodLit 97.
patrz: UMYĆ
– Naprzod tedy kápłan przed záczęćiem ofiáry/ ręce umywa. PowodLit 43.
patrz: UMYWAĆ
– Przetóż ręce vmywáć/ wyświádczenié iest/ bydź niewinnym grzéchów. PowodLit 97.
patrz: UMYWAĆ