Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
PinSynag wydanie wtórne
Synagoga z błędu wyprowadzona, czyli droga ułatwiona do przekonania każdego żyda o fałszu sekty żydowskiej…

http://www.tnp.org.pl/biblioteka/dlibra/docmetadata?id=448&from=&dirids=1&ver_id=&lp=1&QI=73379EC55E178F233CD0AE75A7A0C335-1
Odnotowano 5 cytatów z tego źródła
– Panuiący nic barziey nie żądali, iak żeby ich uznawano za Bogów, i takie było naypospolitsze podchlebstwo czasów owych, począwszy od Cezara aż do Diokleciana, z taką bezwstydnością przyimowane; iż nie tylko nie wzbraniali się przyimować wyrządzonych sobie czci Bogom zwyczaynych, od ludu, i od Senatu; ale nawe wymagali surowo, iako okazuie się że wszystkich Pisarzów czasów owych. PinSynag 43 [42].
– [...] bezżenność sama, takiey podpadała nienawiści u Rzymian; że same ich prawa bezżennych od dziedziczenia oddalały: dlaczego trzeba było, aby Konstantyn zniosł takie prawa roku 320. PinSynag 47 [46].
patrz: BEZŻENNY
– [...] a ieśli nie masz tyle umieiętności, weź się zatym do iakiey Książki duchowney, iakich używać zwykli Chrześcianie, naprzykład Gersona, albo Tomasza a Kempis o naśladowaniu Chrystusa, i zważay ieżeli to oderwanie od raeczy[!] ziemskich, szacunek wysoki rzeczy niebieskich, umartwienie trwałe namiętności, zgadzenia[!] się zupełnie z wolą Boską, opisane, i wrażane w owych pismach może pochodzić, i swóy brać początek z prawa ludzkiego, i diabelskiego, iakowym nasze prawo byłoby, ieśliby toż nie było z Boga. PinSynag 25.
patrz: WRAŻANY
– Tak równie w miłość zamieniło się okrucieństwo; albowiem nie tylko przez Konstantyna były zniesione, iakośmy mówili, zabóystwa szermierzow; ale nadto powszechnie między Chrześcianami tak była wrażana miłość wzaiemna, że nawet nieprzyiaźni poganie zadziwieni zostawali, i mawiać byli zwykli. PinSynag 46[45].
patrz: WRAŻANY
– Mamy wielu z tych pisma pozostałe, które są zwierciadłem wskazuiącym wysokość ich cnoty. PinSynag 27v.