Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
Odnotowano 12 cytatów z tego źródła
– Ale y on naświętszy potomek Abráhámow Iezus Chrystus/ w ktorym są błogosławione wszystkie narody wszystkiego świátá. Vpewnia wszystkich bánkietnikow/ iż te ich wielkie vtrátj[!] nie wezmą od Bogá zapłáty/ gdy mowi: GDY SPRAWVIESZ obiad álbo wieczerzą, nie wzywayże przyiaćioł twoich/ áni bráći twoiey/ áni powinowátych/ áni sąśiad/ áni bogátych/ bo mogą ćię záś do śiebie zaprośić/ y odczęstowáć/ y stánieć to zá oddánie. ZawieszPrzysmaki 71.
patrz: BANKIETNIK
– A ten kwas złośliwy we trzech sie dzieżach náyduie. ZawieszPrzysmaki 91.
patrz: DZIEŻA
– Iesli oni święći Pustelnicy nie kłádli nic w tę dźieżę swoię/ iedno sczere plewy/ iedno źiołká/ iedno korzonki/ iedno chwasty/ á przedśię ten złośliwy Kwás ták był potężny/ że sie y to czásem zákwáśiło y ruszyło y burzyło. ZawieszPrzysmaki 95.
patrz: DZIEŻA
– Poyrzyże ieszcze w one przeklęte dźieże przeklętego sercá Absolonowego/ á przypátrzćie sie tey przeklętey pysze żywotá/ ktora go ruszyłá do ośiągnienia Krolestwá oycowskiego/ y bezbożnego prześládowánia iego/ pátrzćie pilno iáko sie miecze przyłudzáiąc do śiebie lud Izráelski łágodnemi słowy [...] ZawieszPrzysmaki 101.
patrz: DZIEŻA
– A przedśię ochotnieyszym iesteś/ gryść y żwáć młyński kámień vporu swego/ w wieźioro Piekielne śiárką y smołą pałáiące pogrążáiącego/ woliż gryść y żwáć Cetnar ołowu/ ná ktorym śiedźi niepráwość do Piekłá w pycháiąca/ á niżli gryść y żwáć to máluchne Ziarneczko/ w ktorym ták pewne iest Krolestwo niebieskie/ iákobyś go własnemi oczymá swoiemi widźiał/ bo sama ijstotna prawdá káżdego z nas w tym vpewniłá [...]. ZawieszPrzysmaki 69.
– Tym kwásem sie chowáli Máchábeyczykowie. ZawieszPrzysmaki 104.
– Wżdyć lepsza iedná bánieczká Bálsámu/ niż nawiętsza beczká máźi álbo dźiekćiu/ drozszy iest worek Pieprzu niżli wáńtuch chmielu. ZawieszPrzysmaki 79.
patrz: MAŚ, MAŹ, MAŹ
– A przedśię ochotnieyszym iesteś/ gryść y żwáć młyński kámień vporu swego/ w wieźioro Piekielne śiárką y smołą pałáiące pogrążáiącego/ woliż gryść y żwáć Cetnar ołowu/ ná ktorym śiedźi niepráwość do Piekłá w pycháiąca/ á niżli gryść y żwáć to máluchne Ziarneczko/ w ktorym ták pewne iest Krolestwo niebieskie/ iákobyś go własnemi oczymá swoiemi widźiał/ bo sama ijstotna prawdá káżdego z nas w tym vpewniłá [...]. ZawieszPrzysmaki 69.
patrz: MŁYŃSKI
– A iż nawięcey [wdowa] włożyłá/ tedy idźie zá tym/ że też nawiększą zapłátę wźięłá/ od tego ktory spráwiedliwą wagę trzymáiąc w rękách swych/ káżdemu oddáie zapłátę/ według miáry zasługi iego/ zrzucáiąc z niey precz/ tych ktorzy nie doważáią: Iáko vczyniono Krolowi Báltázárowi/ y máło nie vczynili onemu Piotrowi mytnikowi/ ktoremu kazano przykłádáć do wagi onego bochenká chlebá/ poniewoli vbogiemu rzucanego. ZawieszPrzysmaki 38.
patrz: MYTNIK
– Nie wielkać sie zda vczynność Abráhámá Pátryárchy/ ktory onych trzech Pielgrzymow w praszaiąc do przybytku swego/ obiecuie przed nie położyć trochę Chlebá y vmyć nogi ich. ZawieszPrzysmaki 20.
patrz: NOGA
– Nie wielkać sie zda vczynność Abráhámá Pátryárchy/ ktory onych trzech Pielgrzymow w praszaiąc do przybytku swego/ obiecuie przed nie położyć trochę Chlebá y vmyć nogi ich. ZawieszPrzysmaki 20.
patrz: UMYĆ
– [...] coż mamy trzymáć o ludźiách ćielesnych/ ktorzy w vstáwicznych roskoszách y zbytkach żyiąc/ w pożądliwośćiách ćielesnych/ są záwsze wrzącemi y od grzechow ćielesnych ták iáko piec Bábiloński páłáiącemi? ZawieszPrzysmaki 93.