Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
HylJMOpis wydanie wtórne
Opisanie Historyczne Obyczaiów Pierwszych Chrzescian Y Koscielney Karnosci Tudziesz Przyczyn Dla Ktorych W Niey W Nastempuiących Wiekach Az Do Naszych Czasow, Rozne Odmiany

https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/doccontent?id=512908
Odnotowano 6 cytatów z tego źródła
– Swięty Bazyli bowiem mowi: że Mniśi nie obowiązywali się iawnie y wyraźnie do beżżeństwa, tylko taiemnym sposobem; prżeto sądźi zá rżecz potrżebną áby tego wyraźną czynili professyą, á żeby ná żyćie ćielesne udaiąc się, mogłi [!] być poćiągnieni do Pokuty. HylJMOpis 3, 103.
– Stan bezżenny Duchownych, prżyczyną był takowych prekaucyi, y dlá tey samey racyey nie chćiano żeby Duchowni wielką mieli Społeczność z białą Płćią pod Pretextem Pobożnośći, áni żeby od nich prżyimowali Prezenta Sukień, Stroiow, y innych ákkommodacyi, ktoreby iákąkolwiek znaczyły Pieszczotę. HylJMOpis 74.
patrz: BEZŻENNY
– Tenże Cesarż Konstantyn procz tego teyże Bazylice y Chrżćielnicy dał w Budynkach y gruntach trżynaśćie tysięcy dźiewięćset trżydźieśći cztery groszy złotych roczney intraty, co wynosi blisko dwakroć trżydźieśći tysięcy prowentu, rachuiąc grosz złoty w ośm z gorą złotych naszych, co wszystko naleźało do iednego Kośćioła Laterańskiego. HylJMOpis 86.
patrz: DWAKROĆ
– Zażywano w te czasy Swiec Jarżęcych; y zapalano Jch záwsze wielką liczbę, náwet w pośrżod dnia prży gęstych Lampach, co bywało z dawnych czasow znakiem radośći y poszanowania; Oczym się też wspomina w Xięgach Machabeyskich. HylJMOpis 18.
patrz: KSIĘGA
– Zażywano w te czasy Swiec Jarżęcych; y zapalano Jch záwsze wielką liczbę, náwet w pośrżod dnia prży gęstych Lampach, co bywało z dawnych czasow znakiem radośći y poszanowania; Oczym się też wspomina w Xięgach Machabeyskich. HylJMOpis 18.
– Z tym wszystkim prży wszelkich ozdobnych apparencyach strżegli się y tám Swiatowey magnificencyey y Pompy lubieżnych zbytkow y pieszczonych affektacyi, y wszytkiego tego, czym się serce miękczyć y umysł niebespiecznie zaraźić może. HylJMOpis 29.