Pobieranie

Informacja o "ciasteczkach" i przetwarzaniu danych osobowych

Ta strona przetwarza Twoje dane osobowe takie jak adres IP i używa ciasteczek do przechowywania danych na Twoim urządzeniu.

Z jednej strony ciasteczka używane są w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu (np. zapamiętywania filtrów wyszukiwania zaawansowanego czy ustawień wybranych w tym okienku). Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, opuść tę stronę, gdyż bez nich nie jest ona w stanie poprawnie działać.

Drugim celem jest gromadzenia statystyk odwiedzin oraz analiza zachowania użytkowników w serwisie. Masz wybór, czy zezwolić na wykorzystywanie Twoich danych osobowych w tym celu, czy nie. W celu dokonania wyboru kliknij w odpowiedni przycisk poniżej.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na "ciasteczka":
Tylko niezbędne do działania serwisu
Wszystkie (także służące gromadzeniu statystyk odwiedzin)

PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
KuleszaWiara oryginał
WIARA PRAWOSŁAWNA Pismem Swiętym, Soborami, Oycámi Swiętymi mianowićie Greckiemi y Historyą Kośćielną Przez X. Iana Aloyzego Kuleszę Societatis IESV Theologa OBIASNIONA Od przyiętey Unij BOGA z Człowiekiem Roku 1704

https://polona.pl/item/wiara-prawoslawna-pismem-swietym-soborami-oycami-swietymi-greckimi-y-historya,MTI1NDI0OTI4/4/#info:metadata
Odnotowano 7 cytatów z tego źródła
– Ieżeli się nie myli/ tedy grubo kłama Kossow/ mieniąc/ iż ten Cyril Metropolita 22. posłany był od Patryarchy Bekasa/ y iemu zostawał posłuszny: Gdyż Bekas áż we dwadźieśćia kilka lat został Patryarchą Carogrodzkim/ iáko niżey obaczysz n: 1165. Aczby też y z tąd pokazało się/ iż był Vnitem Cyril/ gdyż ná Patryarchowstwie/ y po nim/ Bekas był gorliwym Vnitem/ y zá Vnią Męczennikiem. KuleszaWiara 114.
patrz: BEKAS
– Kuśił się Andronik o Wekka proźbą y groźbą/ disputacyami prywatnymi/ y publicznymi/ sam przez śiebie/ y drugich/ uśiłuiąc go poćiągnąć do Schizmy. Lecz gdy nie poruszony ich raczey iasnymi dowodami przekonywał/ náprzod go z Patryarchowstwa złożył/ potym ná wygnanie ćiężkie y bezludne posłał. KuleszaWiara 129.
– Nie o zepsowanie go tedy wiary Ruskiey do więźienia dał Włodźimirz/ bo w ten czas wiara Rzymska/ y Ruska iednaż była/ ále o podeyrzenia. To iest/ iakoby Reinbern raczey miał sprzyiać swemu własnemu Krolowi Bolesławowi/ ániżeli Włodźimirzowi/ y iemu raczey życzyć Ruskiego Państwa. Tak się mądrzy domyślaią. A ten bezrozumnie się domyślił iakoby miał wywracać Ruską wiarę [...]. KuleszaWiara 51.
– Tym ieden Neoteryk Katholik krzywdę czyni/ bez fundamentu ich nazywaiąc Schizmatykami. Vwiedźiony podobno Chronologią Kossową/ ktory pierwszego nazywa Grekiem/ posłuszeństwa Patryarchy Konstantynopolskiego/ á o drugim powiada że przyszedł z Carogrodu. Nie zawsze bowiem y nie każdy/ kto Grekiem/ lub przyidzie z Carogrodu/ iest Schizmatykiem. KuleszaWiara 88.
– W teyże Chronologij Kossow przyciśniony prawdą/ napisawszy/ iż do Włodźimirza Michał był posłany od Sergiusza/ przydał: Lubo iak drudzy prawią, od Mikołaia Chryzoberga. KuleszaWiara 61.
– Papież posłał Opizona Opata z Mezanu/ y Biskupa Madeńskiego; ktorzy przyiachawszy do Kiiowa R. 1246. Daniela ná Krolestwo Ruskie pomaśćili. KuleszaWiara 112.
patrz: MADEŃSKI
– Metrophanes Metropolita Smirny przedni Biskup Wschodni do Emmanuela Patricyusza pisząc wylicza/ iáko pięćkroć wyklęty iest Focyus, od czterech mnieyszych, á od iednego walnego Soboru, ták iż mu się y zwać CHRZESCIANINEM zakazano. KuleszaWiara 25.