Pobieranie
PL EN
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
Ó
P
R
S
Ś
T
U
V
W
X
Y
Z
Ź
Ż
MohLit 1644 oryginał
Lithos abo kamień...

http://www.pbi.edu.pl/book_reader.php?p=42643
Odnotowano 31 cytatów z tego źródła
– Kościół Rzymski [...] takowemuż absurdowi [brakowi metryk ślubnych] podpadać musiał. MohLit 178.
– Zaczym ieśli to teraz w cerkwi za absurdum kładziesz, że się nie odprawują zapowiedzi, tedy musisz y koscioł Rzymski tymże absurdem pokryć, gdy onych nie zażywał. MohLit 175.
– Powiadasz [...] żeśmy nie tylko napisali, ale y niedrukowali [...] bluznierską y Kcerską naukę o rozdzieleniu Ahnca, albo hostiey części. MohLit 73.
patrz: AHNEC
– Na proskurze może być hostia, albo Ahnec wyięty y poświęcony. MohLit 75.
patrz: AHNEC
– Antimis tak wielki być ma/ żeby na nim Patina yKielich zmieścić się mogli [...] a zatym/ że nie na Antimisie Swiaszczennik służbę Bożą odprawować będzie/ śmiertelnie grzeszyćby musiał. MohLit 128.
patrz: ANTYMIS
– Ná teyże kárcie strofuiesz Popow że piią przez całą noc/ á potym się spowiádáią názáiutrz/ iákobyś sam Aniołem był/ Wspomni ná Lucko/ Ostrog/ á bárziey na Dubno/ iákoś tám Báchusował. MohLit 34-35.
– Znowu iákiś zwyczáy w niektorych Trebnikách o Używániu Pokutuiącym wody święconey położony wspominász na pag: 25. Ktory że w Graeckich Trebnikách nie nayduie się [...] tedy niepotrzebnie gdaczesz. Ale się niedziwuy y te mu miły Bakułá/ ná tobie podobny nowiniárz te ládászczyce (iákobny ty teráz nie iedne wyłátał) wymyslił. MohLit 73.
patrz: BAKUŁA
– Coż tedy tu miły Báłáko zá nieprzystoyność dzieie się/ kiedy táki hymn [Hospody Orużyje na Diawoła] spiewáią: chybá cię w tym haeretik pochwali/ á nie Rzymski Kościoł/ ktory zárownie z námi moc Krzyżá Swiętego wyznawa y wychwala. MohLit 199.
patrz: BAŁAKA
– A zátym nic niesłusznego sie niedzieie/ kiedy Pámiątka Wcielenia iego [Chrystusa] z Pámiątką Smierci/ álbo Zmartwychwstánia złączasię. Bo nie sámę rzecz rzeczewistą/ iáko byłá Cerkiew/ odpráwuie/ iáko ty bezrozsądnie báłákasz mowiąc: A to są rzeczy przeciwne rodzić się/ y záraz vmieráć y w Grob byc położonym/ y Zmartwychwstáć/ ále Pámiątkę tylko czyni. MohLit 328.
patrz: BAŁAKAĆ
– O Niewstydliwy Mimusie: Już ci y tá świętá tak dawno w Cerkwi Bożey záchowána/ o pożywaniu ostatkow Naświętszego S A K R A M E N T V, [...] záwádziłá Ceremonia/ dla tego że nie ná Prestole [...] ále ná Zertowniku/ ktory tákże bywa poświęcony/ iáko y Prestoł/ gdzie nie ták/ iáko ty báłámucko práwisz bez reuerentiey pożywány bywa/ ále z táką reuerentią z iáką y ná Prestole. MohLit 92-93.
patrz: BAŁAMUCKO
– Ná teyże kárcie strofuiesz Popow że piią [...]/ iákobyś sam Aniołem był. [...]; O swoimby to pomyslić zbáwieniu czás/ nie ludzi temerè posądzáć/ á dawáć Ansę inszym do zgorszenia sie swoimi bezmozgimi skryptámi. MohLit 34-35.
patrz: BEZMÓZGI
– W DZIEWIĘTNASTYM PARAGRAPHIE O Zábronieniu iedzenia Owocow Sádowych aż do Swiętego Spásá/ mowisz/ iákobyś był Bezmozgi. MohLit 334.
patrz: BEZMÓZGI
– Bezzakonny narod ciebie Panie, ktoś iest, nie chciał zrozumieć. MohLit 243.
patrz: BEZZAKONNY
– Pobieżał mowiąc Iudasz Bezzakonnym Pismiennikom: Co mi chcecie dáć, á ia wam Iezusá przedam. MohLit 242.
patrz: BEZZAKONNY
– A zátym nic niesłusznego sie niedzieie/ kiedy Pámiątka Wcielenia iego [Chrystusa] z Pámiątką Smierci/ álbo Zmartwychwstánia złączasię. Bo nie sámę rzecz rzeczewistą/ iáko byłá Cerkiew/ odpráwuie/ iáko ty bezrozsądnie báłákasz mowiąc: A to są rzeczy przeciwne rodzić się/ y záraz vmieráć y w Grob byc położonym/ y Zmartwychwstáć/ ále Pámiątkę tylko czyni. MohLit 328.
patrz: CERKIEW
– Znowu iákiś zwyczáy w niektorych Trebnikách o Używániu Pokutuiącym wody święconey położony wspominász na pag: 25. Ktory że w Graeckich Trebnikách nie nayduie się [...] tedy niepotrzebnie gdaczesz. Ale się niedziwuy y te mu miły Bakułá/ ná tobie podobny nowiniárz te ládászczyce (iákobny ty teráz nie iedne wyłátał) wymyslił. MohLit 73.
patrz: GDAKAĆ
– Wstydźże się Kabalisto śmiały/ że się swą premudrą mozgownicą Apostołow Swiętych/ święte Tráritie/ y Apostołom rownych Doktorow SS. pismá niciwáć y w wątpliwość przywodzić ważysz. MohLit 53.
patrz: KABALISTA
– Ale się niedźiwuy y temu miły Bakułá/ ná śiebie sámego poyźrzawszy/ gdy tobie podobny nowiniárz te ládászczyce (iáko y ty teráz nie iedne wyłátał) wymyslił. MohLit 73.
– Bo w Sákramentách swoie Ruś kłádźie Zbáwienie A ty im Zabobonow przyczytasz mamienie, Krolowi też Polskiemu iáko swemu Pánu, Ruś są wierni poddáni, z Duchownego stanu. MohLit 15.
patrz: MAMIENIE
– Położyłeś też ná margines Brácáranskiego Synodu pierwszy Kánon, podpieráiąc te swoie bluznierstwo, y vdáiąc iákoby onym tákowy zwyczay nápáwánia Hostiey zábroniony być miał. MohLit 64.
patrz: MARGINES
– Zakonnikom naszym wszenocne modlitwy odjąć, obel usiłujesz. MohLit 240.
patrz: OBEL, OBLEM
– Ceremonie te nasze skracając, nie obel przecię wyrzucił, ale przykazał, aby nad chorymi używane były. MohLit 198.
patrz: OBEL, OBLEM
– A gdy záś po poświąceniu wody do pomázywánia Oleiem ś. czás przychodźi ták mowi (Y prywodim bywáiet Kresczáiemy we Cerkow, ili Iereiem, ili Diakonom) Co iest/ A zátym wprowádzony bywa ten ktory krzczony być ma w Cerkiew przez Kápłáná álbo przez Diakoná. MohLit 1.
– Po krzśćie záś wodę święconą Trebnik Moskiewski pod pomost każe Cerkiewny wylewáć/ á gdźie pomostu niemász/ doł wykopać roskazuie/ lub w Cerkwi wewnątrz/ lub pod śćiáną Cerkiewną w tákim kąćie/ gdźieby nogami nie deptano. MohLit 9.
patrz: POMOST, POMOSTA
– Do tego Msza Lácinska inákszy ma swoy porządek/ ták w Introicie/ w Orácyách/ iáko y w inszych swoich Częściách/ dáleko rozny od [spr.] nászych Liturgiy; według ktorych y Modlitwy te/ ktore ty wspominász/ są sporządzone. Záczym y do Mszy według czásu przykłádáne mogą być przystoynie: Ale do Służby Bożey one przydawáć niesłuszna: gdyż tákby im przystało/ iáko gdyby kto do iedwabnego Zupáná/ kożuchá stárego łátę przyszył. MohLit 116.
– Wyrzekáć się też errorow/ á wyznánie Práwosławney wiáry czynić: To oboie poki między námi zgodá ona święta dawna nie będzie/ ták być musi/ gdyż y v Pánow Rzymian od nas do ich Kościołá przystáwáiącym/ iáko ty sam powiádasz/ toż czynić każą. MohLit 14.
– Iáśnie wielmożny Iego Mść. P. Woiewodá w Pánskim swoim Animuszu, wiáry nie dawszy, łáskáwy raczy Fáwor Pánski swoy spráwie Religiey Ruskiey Práwosławney oświádczy: á złego potwarcę y vdawcę precz od siebie, ná wszelkich publicznych y priwatnych Aktách, relegábit. MohLit 7.
patrz: UDAWCA
– NA y wyszszego Páná przedwieczne Bene placita. ták zyczliwy Ordinans po żyćiu ná tey nizkiey Sublunatiey, W mśći Mego wielce Mośćiwego Páná prae[...] erunt: że ledwie pozorny Parnassus vmieiętno w łádney Pállády, piękno wonne nauk roże, przystoynie vkwalifikowáwszy Naturę, z bystrego dowćipu Wm. mego M. Páná począł tripudianter zbieráć: álić surowopotężny Mars Trąbi ná Inwitę Bohátyrskiego Sercá Kawálerá; Praemia Libertatem Auream, aeternum gloriosumque Nomen, przy obfitych dostátkách, y szyrokośći Włośći, ná kształtownych risuie Chorągwiách. MohLit 3.
– A wieleżeśćie náprawili tákową swoią folgą? czy nieoźiębłáli Miłość Chrześćiáńska/ grzechy się czy nieumnożyły? MohLit 48.
– Gdzieś to wyczytał/ álbo w ktorym Trebniku to nápisano/ áby Cerkiewne drzwi záwárszy Kápłan Spowiedźi słuchał? pewnie nie vkażesz/ á iesli gdżie dla ćiśnienia się wielom do Spowiedźi trochę drzwi ktory przywiera/ przećie zá łáslą Bożą nigdźiey o żadnych tákich/ iáich ty drwisz nieprzystoynośćiách nigdy niesłychamy: podobnoś ty swoich Vniátskich Popow to wiedźiał; Osobliwie gdyś Diakiem Cerkwi S. Janá Káthedrálney w Przemyszlu bywał/ gdy ćię Mąż z swoią Zoną tákową Spowiedź odpráwuiącego/ zástał/ onegoś zábił/ gdźie gdybyć nożká rzeźwiey nie posłużyłá/ á w Kiiowie nie przkryłá czarna Kápicá/ pewniebyćię za to/ álbo miecz álbo nie minęła hániebna Szubienicá. MohLit 44.
– Vpátruię z teyże Perspektiwy/ że Vnitskich Episkopow vitae praefidet Mars, bo powiáda na podpitku/ brodámi się wyćináią/ potężnieyszy niepotężnych opptimuią/ náieższáią/ do więźienia sadzáią/ w pasie rupturnym/ saluo honore Czerwonych słotych szukáią. MohLit 9.